آشپزخانه گيس گلاب
.هر گونه استفاده تجاري از مطالب اين وبلاگ بدون اجازه ممنوع است. استفاده از مطالب اين وبلاگ در تمامي سايتها با ذكر ماخذ بلامانع است



Monday, August 05, 2002

Dirty Rice with Shrimp

مليت : آمريكايي
تعداد : 4 نفر
مدت پخت : 60 دقيقه
دسته غذايي : غذاي اصلي (Main Dish)


مواد لازم :
1 - ¼ فنجان روغن ذرت
2 - 3 فنجان آب مرغ (Chicken Broth)
3 - ½1 فنجان برنج دانه بلند (Long Grain Rice)
4 - ¾1 قاشق چاي خوري نمك
5 - 1عدد برگ بو
6 - ¼ قاشق چاي خوري فلفل سياه
7 - ¼ قاشق چاي خوري فلفل قرمز (Cayenne Pepper)
8 - ½ قاشق چاي خوري پونه خشك شده
9 - ½ قاشق چاي خوري پاپريكا (Paprika)
10 - 250 گرم گوشت چرخ كرده‌ي خوك
11 - 2 ساقه كرفس – به قطعات كوچك تقسيم شده
12 - 1 حبه سير – ريز شده
13 - 1 عدد فلفل سبز دلمه‌اي – به قطعات كوچك تقسيم شده
14 - 1 عدد پياز – خرد شده
15 - 2 عدد پيازچه به همراه ساقه‌هاي آن – خرد شده
16 - 500 گرم ميگو – پوست كنده و به دونيم شده

تذكر : در مورد برنج، از برنج‌هاي موجود بازار كه براي آبكش شدن مناسب هستند استفاده كنيد. در صورت نيافتن پاپريكا هم مي‌توانيد آن را با فلفل قرمز معمولي كه تند نباشد جايگزين نماييد. بجاي گوشت خوك هم كه لازم به يادآوري نيست، مي‌توانيد گوشت چرخ كرده بوقلمون يا گوسفند يا گوساله را جايگزين كنيد. مثل هميشه، بجاي آب مرغ نيز قرص سوپ بريزيد.

طرز تهيه :
◄ در يك تابه بزرگ و گود، 1 قاشق سوپ خوري از روغن را ريخته و با حرارت ملايم داغ مي‌كنيم. سپس گوش چرخ كرده را در آن ريخته و به مدت 2 دقيقه سرخ مي‌كنيم تا گوشت تغيير رنگ دهد (ديگر صورتي يا قرمز نباشد).
◄ حرارت را كم مي‌كنيم و باقي مانده روغن را در تابه مي‌ريزيم.
◄ پياز، كرفس، فلفل سبز دلمه‌اي و سير را در تابه ريخته و در ظرف را مي‌گذاريم تا به مدت 5 دقيقه بپزد و سبزيجات نرم شوند. در اين مدت گاهي مواد را هم مي‌زنيم.
◄ فلفل قرمز، پاپريكا، پونه، برگ بو، نمك، فلفل سياه و برنج را ريخته و در ظرف را مي‌گذاريم تا 1 دقيقه ديگر نيز بپزد.
◄ آب مرغ را اضافه مي‌كنيم و مي‌گذاريم جوش بيايد. سپس حرارت را كم مي‌كنيم و در ظرف را مي‌گذاريم و 15 دقيقه ديگر نيز صبر مي‌كنيم تا مواد بپزند.
◄ حرارت را به حد متوسط افزايش مي‌دهيم و ميگو را در غذا مي‌ريزيم و در ظرف را مي‌گذاريم تا 2 دقيقه ديگر به همراه ميگو بپزد.
◄ سرانجام غذا را از روي حرارت برداشته و بدون اينكه در ظرف را برداريم، مي‌گذاريم 5 دقيقه نيز به همين حالت بماند تا برنج و ميگو جا بيفتد.
◄ در انتها برگ بو را خارج كرده و پيازچه را اضافه مي‌كنيم و غذا را سرو مي‌كنيم.

تذكر : دوستان مي‌توانند اين غذا را نيز به همين شيوه‌ي غربي تهيه كنند اما پيشنهاد مي‌شود در صورت تمايل به اين روش عمل نمايند كه :
در مرحله‌اي كه بايد برنج را به بقيه مواد اصافه نماييد، ميگو را ريخته و در مرحله‌اي كه غذا را از روي حرارت بر مي‌داريد، برگ بو را درآورده و پيازچه را اضافه كنيد. از اين پس مي‌توانيد برنج را به روش معمول ايراني، براي دم پخت كردن آماده نموده و مواد را لابه‌لاي برنج گذاشته و دم كنيد.




.....................................................................................................................................................

Home