آشپزخانه گيس گلاب
.هر گونه استفاده تجاري از مطالب اين وبلاگ بدون اجازه ممنوع است. استفاده از مطالب اين وبلاگ در تمامي سايتها با ذكر ماخذ بلامانع است



Wednesday, June 26, 2002

Chicken and Eggplant Parmesan

مليت : ايتاليايي
تعداد : 4 نفر
مدت پخت : 60 دقيقه
دسته غذايي : غذاي اصلي (Main Dish)


مواد لازم :
1 - 2 فنجان گوجه فرنگي پوره شده و بي‌آب
2 - 4 قاشق سوپ خوري روغن زيتون
3 - 1 قاشق چاي خوري نمك
4 - فلفل سياه به ميزان دلخواه
5 - 500 گرم سينه‌‌ي مرغ (3 عدد سينه‌ي مرغ)
6 - ¼ فنجان برگ ريحان تازه
7 - 1 عدد بادمجان بزرگ – به حلقه‌هايي به قطر 6 ميليمتر بريده شود
8 - 250 گرم پنير مازارلا (Mozzarella) – بصورت لايه هاي نازك بريده شود
9 - 3/1 فنجان پنير پارمسان (Parmesan) – رنده شده

تذكر : در مورد كنسرو گوجه فرنگي دوستان مقيم ايران مي‌توانند از گوجه‌ فرنگي رنده شده استفاده كنند كه البته بدون آب باشد. مي‌توانيد براي خوش‌رنگ شدن، به ازاي هر فنجان گوجه فرنگي، ½ قاشق سوپ خوري رب گوجه فرنگي اضافه كنيد. پنير پارمسان در ايران قابل تهيه است. پنير مازارلا نيز احتمالا در ايران موجود است اما در صورت نيافتن مي‌توانيد از پنير پيتزاي معمولي كه اتفاقا بصورت Slice هم در بازار موجود است استفاده كنيد.


طرز تهيه :
◄ ½2 قاشق سوپ خوري از روغن زيتون را به همراه ½ قاشق چاي خوري نمك و ¼ قاشق چاي خوري فلفل سياه به هر دو سطح بادمجانها مي‌زنيم و آنها را در تابه چيده و به مدت 5 دقيقه براي هر طرف، سرخ مي‌كنيم.
◄ بادمجانها را از روي شعله بر داشته و فر را روشن مي‌كنيم و بر روي حرارت 425 درجه فارنهايت تنظيم مي‌كنيم.
◄ در تابه‌اي ديگر 1 قاشق سوپ خوري روغن زيتون را ريخته و به مرغها ¼ قاشق چاي خوري نمك و ⅛ قاشق چاي خوري فلفل مي‌زنيم و به مدت 2 دقيقه براي هر طرف در تابه سرخ مي‌كنيم. سپس از روي حرارت بر مي‌داريم.
◄ پس از سرد شدن مرغ، آن را با برشهايي به قطر 6 ميليمتر مي‌بريم.
◄ در ظرفي مربع شكل به ارتفاع 20 سانتيمتر مواد را بصورت زير مي‌چينيم :
3/1 از بادمجانها را در يك لايه در ظرف مي‌چينيم و روي آن ½ از مرغ، ½ گوجه فرنگي، ½ پنير مازارلا، 3/1 پنير پارمسان، ½ برگ ريحان و باقي مانده نمك را به ترتيب مي‌ريزيم. سپس 3/1 ديگر از بادمجانها را چيده و روي آن را به ترتيب قبل پر مي‌كنيم (فقط نمك نمي‌ريزيم). 3/1 باقي‌مانده بادمجانها را روي همه‌ي مواد گذاشته و باقي‌مانده پنير پارمسان را هم روي آن مي‌ريزيم و باقي مانده روغن را نيز روي همه‌ي مواد مي‌پاشيم.
◄ ظرف محتوي مواد را براي مدت 20 دقيقه در فر قرار مي‌دهيم.
◄ پس از خارج كردن از فر، 5 دقيقه صبر كرده، سپس غذا را بريده و سرو مي‌كنيم.




.....................................................................................................................................................

Home